tirsdag 31. juli 2012

Små hårklemmer som sitter!


Jeg kjøpte ei lita hårklemme til datteren min på 1,5 år her en dag,
 men syntes det var litt mye å betale rundt 50,- for ei bittelita klemme,
 som mest sannsynlig blir borte bare etter noen få ganger i bruk...
Så da tok jeg saken i egne hender å lagde noen selv!
En av disse er den jeg kjøpte... Ser du hvilken?

Det er den lilla med heklet blomst!

De var veldig gøy å lage! 
Jeg hadde alt jeg trengte av utstyr, så jeg kjøpte små klemmer
På barneavdelingen på H&M og satte i gang!

Det du trenger er:
Pynt (liten blomst, sløyfe e.l.)
Limpistol
Pyntebånd som dekker klemmen
"slingre-duk" (slik man f. eks har i skap ombord i båter)

Slik ser de ut på undersiden.
Med bruk av slingreduken, sitter klemmen slikkelig, 
Også på de babyene som bare har noen få hårstrå!

Lykke til hvis du prøver deg på ei du også!
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar